30 April 2008

pernahkah daku berdoa?

wahai saudaraku, kita selalu alpa untuk berdoa perkara kecil ini.. kita selalu berdoa supaya jadi kaya tapi kita terlepas pandang keadaan diri kita sebagai perokok.. kita berdoa untuk menjadi kaya tetapi kita merokok tiap hari dengan menghabiskan ratusan ringgit kita setiap bulan untuk membeli rokok yang tiada faedahnya.. sekiranya ratusan wang itu kita tabung, dalam setahun kita akan mempunyai beribu wang.. tak perlulah nak buat personal loan.. wang tu boleh buat bisnes atau kebaikan..

seharusnya kita sedar, kita perlu menggunakan kekuatan doa supaya Tuhan beri petunjuk agar kita dapat kekuatan untuk membuang tabiat merokok kita itu.. tapi sayang sekali, kita banyak membazirkan wang untuk rokok dan mengabaikan kesihatan kita..

apabila kita berhenti merokok secara automatik wang kita dapat diselamatkan daripada menjadi mangsa pembaziran akibat nafsu tabiat merokok kita.. maka dengan itu, saya mengajak supaya kita berdoa agar sentiasa di beri petunjuk daripada Tuhan agar baki masa yang kita ada digunakan untuk perkara kebaikan..

si isteri mendoakan suami dan sebaliknya.. si ibu dan ayah mendoakan anak yang dikasihi dan sebaliknya.. sahabat saling doa mendoakan ke arah kebaikan.. doa senjata kita orang beriman..

pengemys.org